Ko potrošnik postane
»središče vesolja«

 
 
ZM_Zakaj.png
 
 
 

Se vam je že kdaj zazdelo, da vam nakup stvari, ki naj bi vas zabavale, pobere preveč denarja in časa, da bi bile še zabavne? Obstaja rešitev.

Svet okoli nas postaja vse kompleksnejši, hkrati se množi število rutinskih opravil, v katera smo primorani pri zadovoljevanju svojih potreb in izpolnjevanju svojih želja. Posledično se v vlogi potrošnika vse težje izognemo občutku, da preveč svojega časa, denarja in energije usmerjamo v nujna, rutinska opravila, zaradi česar nam pogosto zmanjkuje teh dobrin za uživanje tistih majhnih užitkov, ki pravzaprav opredeljujejo, osveščajo naše življenje, najsi gre za preživljanje kakovostnega prostega časa z družino in prijatelji, kulinarične presežke, popotniška doživetja, rekreativne hobije ali kaj drugega, kar nam pričara nasmešek na ustnice in hitreje požene kri po žilah.

Zato se večina med nami sprašuje, ali vendar ne obstaja lažji pristop, takšen, ki bi nam omogočil kar največjo avtomatizacijo rutinskih opravil in nam posledično širše odprl vrata do uživanja življenja? Odgovor ponuja naročniška ekonomija, ki se je v zadnjih letih iz domala eksperimentalne ekonomske prakse razvila v mogočno panogo z zavidanja vredno stopnjo rasti. Skrivnost njenega uspeha je predvsem v tem, da potrošnikom kar najbolj poenostavi vsakodnevna zamudna, suhoparna in/ali težaška opravila, jih prilagodi njihovim potrebam in zmožnostim ter jih v nekaterih primerih naredi celo zabavna.

Najsi gre za slovo od vsakodnevnega tovorjenja prenapolnjenih vreč z živili iz lokalnega supermarketa, opremljanje stanovanja, naročanje avdiovizualnih vsebin na zahtevo, racionalizacijo družinskega nakupa avtomobila ali odkrivanje novih smernic v modi, naročniška ekonomija je v zadnjih letih posegla na številna področja, ki dotlej niso poznala tovrstnega, dolgoročnega in angažiranega nagovarjanja strank. Hitra rast panoge je najboljši dokaz za to, da so podjetja, ki delujejo v njej, našla pot do src in želja sodobnih potrošnikov, njihovemu uspehu pa botrujejo predvsem štiri temeljne prednosti, ki jih naročniška ekonomija zagotavlja svojim odjemalcem.

 
 
ZM_Presenecenje.png
 
 

Presenečenje

Rutinsko popolnjevanje zalog potrošnika (pre)pogosto zaziba v »udobje« enoličnosti, saj se v nepregledni množici ponudbe vse pogosteje zateka k preverjenim izdelkom, ki jih je »vajen«. To mu sicer prihrani čas izbire, a obenem pušča nepotešeno njegovo željo po odkrivanju novih izdelkov in priložnosti. Naročniško razmerje s kupcem ponudniku omogoča, da tovrstno rutinsko nakupovanje nadgradi s skrbno izbranimi novostmi, »presenečenji«, ki potrošniku popestrijo izkušnjo nakupa, mu razširijo obzorja in ga tako iztrgajo iz monotonije.

 
 
 
ZM_Prihranek.png
 

Prihranek

Številne prednosti, ki jih naročniška ekonomija prinaša ponudnikom izdelkov in storitev (bolj neposredno povezovanje proizvajalca in končnega kupca, tesnejši in dolgoročni odnos s potrošnikom, smotrnejše upravljanje zalog ...), slednjim omogočajo prenos prihrankov na kupce, ki tako za isto količino blaga oziroma storitev plačajo manj kot bi sicer. Poleg tega jim avtomatizacija zadovoljevanja temeljnih, rutinskih potreb prinese časovni prihranek, ki ga lahko izkoristijo za uresničevanje svojih pomembnejših, intimnih želja.

 
 
ZM_Udobje.png
 
 

Udobje

Eden od ključnih ciljev naročniške ekonomije je potrošniku kar najbolj olajšati tisto razsežnost nakupov, ki jo dojema kot neprijetno, celo odvečno, in mu obenem nadgraditi ugodje nakupovanja. Slednje se tako spremeni v prijetno izkušnjo, v okviru katere se lahko potrošnik posveti predvsem sledenju svojim željam, rutinska opravila pa v kar največji meri prepusti ponudniku storitve. Slednji ve, da lahko naročnika obdrži v tesnem odnosu le, če spremeni nakup v prijetno in udobno opravilo, v katerem gonjo po nujnih dobrinah zamenja izpolnjevanje želja.

 
 
 
ZM_Presenecenje 2.png
 

Osebna nota

Pri tradicionalnem nakupovanju smo pogosto soočeni z nepregledno množico ponudbe, prebijanje skozi njo pa od nas zahteva izjemno količino časa, ki ga porabimo za iskanje najustreznejših rešitev za naše potrebe in primerjanje ponudb. Kaj pa, če bi se trgovec sam trudil prepoznati naše želje in nam ponuditi najboljšo pot do njihove uresničitve? Prav to obljublja naročniška ekonomija, ki se z navezovanjem tesnega in dolgoročnega odnosa s kupcem trudi maksimizirati njegovo zadovoljstvo in si tako priboriti njegovo zaupanje.

 

ZM_Profilka_Vito.png

Vital Verlič
Partner v agenciji FUTURA, odgovoren za transformacije in strateški razvoj


ZM_Profilka_F_.png

Objavljeno v Futurlistu,
reviji, ki odstira prihodnost