Osebni stilist, ki si ga lahko privoščim

 
 
Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Za nekaj evrov na mesec vam Stitch Fix priskrbi spletnega stilista, ki bo poskrbel, da boste vselej skladno in modno oblečeni.

 

Legendarni raper Ice-T je pred časom pronicljivo opisal trenutno stanje v gangsta rapu. »Res sem razočaran nad zvokom hip-hopa. Vse je preveč materialistično,« je bentil in pristavil: »Tega se ne grem. Nikoli me ne boste videli na fotografiji z žensko, ki ni moja, z avtomobilom, ki ni moj. Moj nakit, moja obleka. Kakšen gangsta raper ima stilista? Stilista?!«

 
Foto: Whereslugo/Unsplash

Foto: Whereslugo/Unsplash

 

Ice-T ima morda prav, ko govori o glasbenikih iz geta, ki so od nekdaj stavili na ulično podobo. Toda vse večjemu številu slehernikov bi stilist prišel še kako prav.

Ne veste, kaj bi oblekli za v službo, na zmenek ali na prefinjeno kulturno prireditev? Imate občutek, da v vaši omari visijo obleke, ki jih težko kombinirate med seboj? Neradi kupujete obleke? Vas odbija že sama misel na gnečo v trgovskem centru, kjer se police in obešalniki kar šibijo pod nepreglednim morjem različnih oblačil in stilov? Morda je napočil čas, da si omislite stilista, magari spletnega.

 

Še nimate prepoznavnega stila oblačenja? S Stitch Fixom ga boste imeli, pa še strošek stilistove storitve vam bodo odbili od cene nakupljenih oblek.

 

Stitch Fix je storitev, ki svojim naročnikom odpira vrata v svet mode. Vaš osebni stilist, katerega znanje dopolnjujejo algoritmi umetne inteligence, vam bo za 20 dolarjev »na mesec« svetoval, kaj obleči.

Naročniški model Stitch Fixa je zelo fleksibilen. Naročniški interval si namreč izbere vsak uporabnik sam. Lahko si »kupite« sveženj nasvetov na vsaka dva tedna, na vsak mesec ali na vsako četrtletje. Naročnina bo vselej enaka – 20 dolarjev na izbrani interval.

 
Foto: Stitch Fix

Foto: Stitch Fix

 

S tem denarjem plačate nasvete, katerih plod vas bo čez nekaj dni čakal v pošiljki prav za vas izbranih oblačil. Za pomerjanje in odločitev, ali jih boste kupili, imate tri dni časa. Potem jih lahko poljubno število brezplačno vrnete, ostale pa kupite, pri čemer vam pri Stitch Fixu znesek nakupa znižajo za ceno že plačanega stilističnega svetovanja. Če se odločite za nakup celotne pošiljke, dobite še dodatnih 25 odstotkov popusta.

Tako preprosto je stopiti v korak z modnimi smernicami in korak bliže izoblikovanju lastnega modnega stila. Stitch Fixov stilist bo pri tem upošteval vaše želje, preference in, seveda, cenovni razred oblačil, ki jih določite v 10 do 15 minutah, kolikor po zagotovilih podjetja traja ustvarjanje stilskega profila – pa naj gre za moškega, žensko ali za vašega otroka.

 

Zavidljivi poslovni rezultati Stitch Fixa skupaj z zaupanjem uporabnikov jasno sporočajo, da je svet mode zrel za naročniški model poslovanja.

 

Stitch Fix svoje storitve trenutno ponuja zgolj na ameriškem trgu, kjer ima že 2,9 milijona zvestih naročnikov, za letos pa načrtuje širitev na britanski trg. Prodaja je v poslovnem letu, ki se je končalo septembra lani, zrasla za 26 odstotkov na 1,2 milijarde dolarjev, čisti dobiček pa se je povzpel na okoli 45 milijonov dolarjev.

Ti rezultati potrjujejo, da je svet mode zrel za naročniški model, ki se v pomembnem delu zanaša na pametne algoritme. S tem so se na začetku lanske jeseni strinjali tudi vlagatelji, ki so pognali vrednost delnice Stitch Fixa v nebo – na trikratnik njene cene ob vstopu podjetja na borzo.

 
Foto: Marcos Amaral/Unsplash

Foto: Marcos Amaral/Unsplash

 

Že tri mesece pozneje je bil položaj precej drugačen. Kljub spodbudnim rezultatom v prvem četrtletju novega poslovnega leta, ko je Stitch Fix ustvaril več kot 366 milijonov dolarjev prihodkov, je vrednost delnice v primerjavi z jesenskim vrhuncem padla za skoraj polovico. Razlog? Prepočasna rast števila novih naročnikov.

Pri Stitch Fixu si zaradi tega verjetno ne belijo glave. Bolj kot rast je namreč zanje ključno zadovoljstvo naročnikov. In če gre verjeti oceni zadovoljnega uporabnika Roba, ki ga citirajo na svoji spletni strani, o slednjem ni dvoma: »Zakaj imam rad Stitch Fix? Od mene ne zahteva nobenega truda. Izgledam dobro, kar osrečuje mojo ženo. In ni mi treba nakupovati, kar osrečuje mene. Je klasičen win-win«.

In prav ta koncept je glavna prednost naročniške ekonomije.