Skrivnost ličenja v škatlici presenečenja

 
 
Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Ipsy je zasejal naročniško revolucijo v kozmetični industriji. Njegov uspeh temelji na tesno povezani skupnosti - na ipsterjih.

 

Na YouTubeu se da hitro izbrskati šestminutni posnetek, v katerem Michelle Phan nazorno prikazuje, kako na obraz nanesti ličila, da bo sijal od svežine in ustvarjal videz naravnosti, obenem pa dajal vtis male umetnine. V dveh letih si ga je ogledalo skoraj štiri milijone ljudi.

V zgornjem odstavku so nanizana sidrišča, ki razkrivajo formulo za uspeh, v kakršnega zadnjih sedem let vlaga podjetje Ipsy. Najprej je treba v enačbo vnesti nekaj postavk. Najlažje jih povzamemo v: Michelle Phan (s soustanovitelji) + YouTube + 10.000 vlogerjev + vsak mesec nova torbica z ličili + na marketinške novosti pripravljena kozmetična industrija + 3 milijone naročnikov = trenutno največji spletni projekt, ki zadeva preobrazbo kozmetične industrije in sledi principom naročniške ekonomije.

 

Uporabniki Ipsyja se čutijo močno povezani v skupnost, ki stremi k temu, da bi navdihovala druge.

 

Michelle je najprej sama gradila svoj spletni vpliv, in sicer tako, da je kupovala kozmetiko in jo v kratkih tematskih prispevkih ocenjevala, sočasno pa razgrinjala skrivnosti ličenja. YouTube je bil zanjo odskočna deska. Zanjo in za podjetje Ipsy, ki ga je s kolegi ustanovila leta 2011 in vanj skoraj lastnoročno prenesla dobršen del svojih spletnih sledilk (moški so med njimi v manjšini) ter jih spremenila v naročnice. Naročnice pa niso le naročnice, so t. i. ipsterke, članice skupnosti, ki za 10 dolarjev na mesec spreminjajo kozmetično industrijo.

Na spletni strani Ipsy se najprej pustijo voditi čez kviz, v katerem izberejo svoje preference, nato vsak mesec plačajo 10 dolarjev za kozmetični paketek presenečenja, Glam Bag, ter v slogu življenja na mesec, se pravi iz meseca v mesec, dobivajo darilca v vrednosti približno 50 dolarjev. Vsak darilni sveženj je zapakiran v posebej oblikovani kozmetični torbici. Priložen jim je še video napotek, kako izdelke uporabiti, ter vabilo, da si na YouTubeu ogledajo recenzije in prisluhnejo kateri od 10.000 vlogerk, ki »brezplačno«, v zameno za paketke, sodelujejo s podjetjem Ipsy.

 
 

Pravkar so uvedli tudi nov, nekoliko dražji paket Glam Bag Plus. Dekleta, ki bodo vsak mesec plačala 25 evrov, bodo dobila predvsem izdelke za nego kože in las, vredne 120 dolarjev, z njimi pa se bodo razvajala tista, ki bi rada uporabljala več kot le manjše kozmetične vzorčke, kakršne dobijo v obstoječih paketih.

Mimogrede, kozmetična podjetja, svetovno znana, pa tudi še povsem neuveljavljena, jim izdelke podarijo, saj so ugotovila, da tako pridejo v stik z novimi kupci enako uspešno kot s televizijskimi oglasi, če ne še bolj. Zaradi tesno prepletene skupnosti uporabnikov Ipsyju še nedavno ni bilo treba odtegniti niti centa za lastno oglaševanje, namesto tega pa podjetje organizira lepotne seminarje in srečanja, na katerih se sestajajo predstavniki podjetij, vlogerji in drugi člani skupnosti. Za širjenje dobre besede o Ipsyju od ust do ust tako skrbi prav skupnost ipsterjev.

 
Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Michelle Phan je lani sicer zapustila Ipsy, vendar to na poslovanje in delovanje podjetja ni imelo večjega vpliva, vsaj tako je videti. Ne nazadnje so za seboj pustili druge podobne ponudnike kozmetičnih paketov, kot je denimo Birchbox. Razširili so se tudi na področje e-trgovanja in pripravili aplikacijo Shopper, ki temelji na sistemu nagrajevanja in uporabnikom omogoča, da dobijo povrnjen del za izdelke plačanega zneska.

Uporabniki Ipsyja so mladi, so oboževalci Justina Bieberja, Miley Cyrus in uporabniki Snapchata, se pa čutijo tudi močno povezani v skupnost, ki stremi k temu, da bi navdihovala druge, in se trudi izražati svojo izjemno lepoto. Ličila je ne skrivajo, temveč jo poudarjajo.