Umetnina na posodo

 
 
Foto: Jilbert Ebrahimi/Unsplash

Foto: Jilbert Ebrahimi/Unsplash

 

Umetniška dela vidnih avtorjev so za naše žepe večinoma nedosegljiv luksuz. Razen, če si jih izposodite v Galeriji SLOART. Sebe boste razveselili, prijatelje pa očarali.

 

»Vsa naša kultura ti prigovarja: ‘Pohiti’, medtem ko umetnost predlaga: ‘Vzemi si čas, prisluhni umetnosti’,« je nekoč dejal Pulitzerjev nagrajenec Junot Diaz. Dobro dene, če lahko doma brez posebnega truda v svojo sobo vdihneš več življenja. Umetnina razpre čas in tako odpre pot do avtorja ter ti, ko slediš njegovim zamahom čopiča po platnu, razkrije, koliko truda in veščin je vložil vanjo.

 

Pri Galeriji SLOART boste za trimesečno najemnino umetniškega dela, s katerim boste opremili dom ali pisarno, odšteli 80 evrov.

 

Umetnina lahko tudi intelektualno izziva, sooči z zakoličenimi predstavami ali celo povzroči precejšnje nelagodje. To ne pomeni, da se je treba njeni provokaciji nastavljati samo v galerijah, tudi doma je enako učinkovita. Če si jo le lahko privoščiš.

Recimo, da dela Banksyja, Damiena Hirsta ali Ai Weiweia niso dobrodošel izdatek na bančnem računu, čeprav se jih ne bi branili. Obenem je le malo možnosti, da si jih boste lahko v doglednem času ogledali v kateri izmed slovenskih galerij, še manj, da si jih boste tu lahko kupili.

 
Staš Kleindienst, Čudežna Gora. Foto: Galerija SLOART

Staš Kleindienst, Čudežna Gora. Foto: Galerija SLOART

 

Da pa se poskusiti drugače in z deli drugih avtorjev. Na spletni strani galerije in dražbene hiše SLOART tako ponujajo slike slovenskih umetnikov na posodo. Preko njih dajejo svoja dela v najem Sašo Vrabič, Staš Kleindienst, Mladen Stropnik, Arjan Pregl in drugi.

Kdor bi rad izobesil sliko v dnevni sobi, da bi z njo očaral prijatelje, se lahko obrne neposredno na galerijo. Model naročniške ekonomije so postavili takole: kdor si po posvetovanju z galeristi izbrano sliko izposodi za tri mesece, plača 80 evrov, kdor pa si izbere naročnino za vse leto, pa ob vsakem trimesečju plača 99 evrov. V tem primeru lahko na tri mesece tudi zamenja umetniško delo, vsakokratni prevoz pa je že vključen v ceno letne naročnine.

 

Z izposojo del mladih likovnih umetnikov lahko, med drugim, neposredno pripomorete k izboljšanju njihovega statusa in delovnih pogojev.

 

Pa še to: za zdaj lahko začasno najame največ dve deli istega avtorja, njuna skupna vrednost pa ne sme presegati 5000 evrov. Sliko, ki mu priraste k srcu, pa ima možnost tudi odkupiti.

Po izkušnjah Galerije SLOART si slike izposojajo predvsem v podjetjih, ko prirejajo slavnostne dogodke ali pa želijo popestriti prazne in dolgočasne stene v svojih prostorih. Njihove stranke jih naročijo za slavnostne obletnice, izposojajo si jih tudi ustanove za kuliso pri snemanju filmov ali ob kulturnih dogodkih, strastni ljubitelji umetnosti pa z njimi popestrijo svoje zabave in se z njimi izkažejo kot domači kustosi.

 
Sašo Vrabič, Padli. Foto: Galerija SLOART

Sašo Vrabič, Padli. Foto: Galerija SLOART

 

Tudi dobri poznavalci umetnosti utegnejo potrebovati nasvet, še bolj pa tisti, ki niso čisto prepričani, kaj jim je všeč, oziroma ne vedo dobro, kaj si želijo. In če po posvetovanju z galeristom in izbiri umetnine vseeno ugotovijo, da slika na steni ni videti tako, kot so predvideli, jo lahko vrnejo ali jo zamenjajo z drugo.

Če si izposodijo delo mladega likovnega umetnika, neposredno pomagajo k izboljšanju njegovega statusa in tako ustvarjajo boljše delovne pogoje za umetnike, ki so šele dobro zakoračili po ustvarjalni poti, obenem pa poskušajo vplivati na slovenski likovni trg, da bi bil čim prej primerljiv z evropskim.

 
Foto: Steve Johnson/Unsplash

Foto: Steve Johnson/Unsplash

 

Pri Galeriji SLOART si tako prizadevajo, da bi bili muzeji in druge javne institucije tesneje povezani s prodajnimi galerijami, radi bi še utrjevali stike z drugimi evropskimi galerijami, kjer bi lahko predstavili naše umetnike, obenem razmišljajo o tem, kako bi pridobili nove zbiratelje, vzpostavili uspešne dražbe umetnin in približali slovensko likovno umetnost širšim množicam.

Če se torej s prizadevanjem za večjo konkurenčnost in boljše pogoje za ustvarjanje mudi, pa umetnina čas ustavlja. Je doma, ne gre nikamor, je povsem mirna, in vendar med puste štiri stene brez večjega napora prinaša življenje.