Nikdar več v trgovino?

 
 
Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

 

Amazon je odločno zakorakal v naročniško ekonomijo in s programom »Naroči in prihrani« očaral sodobne potrošnike. Te poleg nižjih cen razveseljuje tudi brezplačna dostava.

 

»Naroči in prihrani« (Subscribe & Save) je Amazonov odgovor na potrebe novodobnega potrošnika, ki drvi skozi vsakdan v vse hitrejšem tempu, zaradi česar mu pogosto zmanjkuje časa, volje in energije za obiskovanje trgovskih centrov. Z možnostjo naročnine na redno mesečno dostavo cele množice izdelkov nagovarja tudi vse nekoliko mlajše potrošnike, ki jim je začelo presedati vsakomesečno brskanje po spletni trgovini za enimi in istimi proizvodi. V osnovi pa prinaša dvoje: časovne in finančne prihranke pri nakupovanju stvari, ki jih vsak med nami tako ali tako uporablja redno, če že ne kar vsak dan.

Toaletni papir, deodorant, britvice, šampon, pasta za umivanje zob, senčilo za oči, detergent za pranje posode, mleko, priljubljene gazirane pijače, pivo ... Večino izmed naštetih proizvodov in še kakšnega več kupujemo redno in periodično, česar se zaveda vse več trgovcev. Ti se v iskanju ravnotežja nekje v presečišču množic rastočih prihodkov, zadovoljnih kupcev in konkurenčnih prednosti zatekajo k novim poslovnim modelom, med katerimi ima izreden potencial naročniška ekonomija, katere rast poganja udobje, ki ga naročnikom ponuja življenje na mesec.

 

Zakaj bi hodili v trgovska središča, če lahko vse potrebno dobite dostavljeno na dom in to celo ceneje?

 

Amazon je eden od tistih globalnih trgovcev, ki najbolje razumejo prednosti naročniške ekonomije. Z letno naročnino na Amazon Prime si brezplačno in rekordno hitro poštno dostavo v spletni trgovini nakupljenih izdelkov zagotavlja že več kot 100 milijonov naročnikov. Amazon pa svojim kupcem ponuja še eno izredno priljubljeno storitev, program »Naroči in prihrani«, ki bistveno poenostavlja popolnjevanje zalog izdelkov, ki jih kupci redno in pogosto uporabljajo.

»Kje je pralni prašek? Kam je izginila pasta za zobe? Zakaj v hladilniku ni več piva? Saj ni mogoče, da nimamo več plenic?« To so vprašanja, ki vse redkeje zadonijo po domovih uporabnikov Amazonove storitve »Naroči in prihrani«. Elegantna rešitev namreč omogoča naročnikom, da periodično (od enkrat na mesec do enkrat na pol leta) dobivajo na dom izdelke, ki jih trošijo redno, pri čemer ne prihranijo zgolj časa. Prvič, dostava za vse naročnike omenjenega Amazonovega programa je brezplačna, in drugič, vsi izdelki so za naročnike cenejši za od 5 do 15 odstotkov. Popust se lahko pri nekaterih izdelkih povzpne tudi na 20 odstotkov za naročnike, ki jim Amazon dostavlja najmanj pet izdelkov na mesec.

 
Foto: Amazon

Foto: Amazon

 

V program »Naroči in prihrani« je vključenih na tisoče izdelkov, ki jih je sicer mogoče najti v Amazonovi spletni trgovini. Vse kar mora naročnik storiti, ko najde želen izdelek, je izbrati ustrezen interval dostave. To seveda ni tako preprosto, kot se sliši. Kupci namreč nemalokrat ne znajo natančno oceniti, koliko pralnega praška potrebujejo vsak mesec, koliko hrane poje njihov hišni ljubljenček ali koliko kuhinjskih papirnih brisačk porabijo. Police v omarah bi se zato utegnile hitro začeti šibiti pod težo prevelike količine vsak mesec dostavljene robe. A tudi za to ima Amazon rešitev. Pred odpremo vsake pošiljke naročniku pošljejo sporočilo in mu tako omogočijo, da naročilo prilagodi ali da ga v tekočem mesecu enostavno preskoči.

 

Kako tipičen potrošnik ste?


 

Življenje na mesec je ideja, za katero se ogreva vedno več trgovcev in kupcev. Razlogi za to so dokaj preprosti. Zakaj bi hodili v trgovska središča, če lahko vse, kar potrebujete, dobite dostavljeno na dom in to po bolj ugodnih cenah?